SISAP respon

El SISAP té un número creixent d’usuaris, cosa que ens omple de satisfacció. Com que de forma contínua anem traient nous productes i augmentant el nombre d’indicadors que oferim, això també genera més preguntes, propostes de millora i incidències. Per això, era necessari trobar algun sistema que, de manera ordenada, recollís totes aquestes qüestions i hi pogués donar resposta. I quina va ser la nostra solució? Crear un producte més que vam anomenar s·ION (sistema d’incidències o notificacions).

Avui el s·ION ja té dos anys. D’entrada, va néixer en una versió de proves d’ús intern pel SISAP i, des de fa un any, hi tenen accés  tots els tècnics de salut de Catalunya. La definició del circuit i la implantació del sistema ens han permès gestionar els dubtes i problemes d’una manera molt més eficient.

Així, quan un dels nostres usuaris té un dubte sobre, posem per cas, els resultats d’un indicador, el més recomanable és que demani suport al seu tècnic de salut. Al seu torn, si aquest tècnic, després de fer comprovacions i orientar el problema, considera que és el SISAP qui ha de resoldre la incidència (perquè es tracta, per exemple, d’un error de càlcul en un indicador), pot obrir una incidència o notificació (ion) i aquesta s’assigna automàticament al tècnic del SISAP responsable del producte en qüestió.

El s·ION permet, entre altres coses, assignar un número de seguiment (número d’ion), classificar les incidències per tipus de producte, que els tècnics que han de resoldre-les tinguin un registre acurat de les ions pendents, i que tothom que tingui accés a l’aplicació pugui  veure qualsevol de les incidències que hi ha hagut al llarg de la història. Aquest últim aspecte té una importància cabdal ja que, per exemple, si un tècnic de salut rep una pregunta sobre el càlcul de l’EQA d’un mes concret, pot buscar al s·ION totes les incidències d’aquest producte i comprovar de manera senzilla si el dubte que té ja ha estat resolt en una altra ocasió.

Ara que ja fa temps que aquest sistema funciona correctament, ens sembla un bon moment per presentar-vos alguns resultats. El s·ION té actualment 36 usuaris que hem obert un total de 1698 ions (amb una mitjana de 5 ions per dia laborable). Els productes amb més ions han estat els relacionats amb les aplicacions del sisap ecap a nivell de professional i del sisap khalix, que són també les aplicacions que tenen més usuaris. A més, hem analitzat les ràtios d’incidències versus consultes (dubtes que no tenen a veure amb errors concrets) – veure gràfic – . S’observa que hi ha productes que generen moltes més consultes que no pas incidències. Això, probablement, indica que cal que el SISAP inverteixi més temps a documentar aquests processos amb alts percentatges de dubtes no relacionats amb errors de càlcul.

sion

Finalment, cal destacar que actualment el 95% de les ions estan resoltes (1611 ions tancades des del 15 d’abril de 2011) i que més de la meitat es resolen durant la primera setmana, sobretot aquelles que aporten informació més detallada de la incidència. A pesar d’això, hi ha un 20% d’ions que triguen 5 setmanes o més a resoldre’s, cosa que indica, segurament, la complexitat d’alguna de les incidències.

A pesar del bon funcionament que des del SISAP creiem que ha tingut la introducció d’aquest sistema de gestió d’incidències, encara hi ha cert marge de millora per tal d’evitar duplicitats en les ions, avaluar sistemàticament les propostes de millora que arriben o disminuir encara més el temps de resposta.

En el següent enllaç teniu un petit manual del s·ION. Per a més informació podeu visitar l’apartat “s·ION” que trobareu en aquest mateix blog, dins de la pàgina “Productes

Aquesta entrada s'ha publicat en Anàlisi, Inici, s·ION i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a SISAP respon

  1. Retroenllaç: On puc enviar els meus dubtes? | SI9SAP

  2. Retroenllaç: SISAP respon: 5 anys del sION | SI9SAP

Deixa un comentari