La satisfacció dels pacients atesos a l’atenció primària

Fa unes setmanes vam publicar a Longview (Altres informacions > Satisfacció de l’usuari) els resultats de l’enquesta de satisfacció PLAENSA del 2021 per equip d’atenció primària (EAP), territoris i global de Catalunya. Si voleu saber-ne més (com es realitza l’enquesta, mida mostral, etc.) podeu consultar el següent enllaç per a tenir informació global.

El grau de satisfacció global se situa en un 7,14 tot i que s’observa una reducció d’un 9% respecte als resultats del 2018 (pre-pandèmics). L’enquesta consta de diversos ítems que poden ser interessants per conèixer diferents aspectes relacionats amb la satisfacció dels pacients atesos a l’atenció primària.

Aprofitant que ara disposem d’aquestes noves dades, vam voler analitzar també si aquesta satisfacció tenia relació amb algun dels indicadors d’organització dels EAP. Per això vam mirar la correlació entre els resultats de l’enquesta i una sèrie d’indicadors a nivell d’EAP. La següent figura mostra els resultats dels coeficients de correlació entre la satisfacció i els indicadors. Com s’interpreta? Si es veu el valor del coeficient de correlació vol dir que la correlació és estadísticament significativa. Com més gran és el número, major és la correlació. Si el color de la cel·la és verd vol dir que és una correlació directa (augmenta la satisfacció quan augmenta l’indicador) i si és vermell és que és inversa (disminueix la satisfacció quan augmenta l’indicador).

Així, veiem que una major longitudinalitat, una major accessibilitat i una major oferta de visita presencial es correlaciona amb una major satisfacció. Per contra, el % de visites 4CW, el % de visites en agendes d’urgències i el % de pacients que usen econsulta es correlaciona de forma inversa. Aquest últim indicador d’econsulta, però, s’ha d’interpretar en el context de la pandèmia on pot haver confusió amb l’accessibilitat (major percentatge d’econsulta secundari a una major dificultat per accedir a la visita presencial). 

Un cop s’ajusten els resultats per edat, sexe i nivell socioeconòmic, la significació estadística de les correlacions es manté.

Així, doncs, podem concloure que la longitudinalitat i l’accessibilitat no només aporten beneficis als pacients (descrits en múltiples estudis), sinó que també augmenten la seva satisfacció.

Aquesta entrada s'ha publicat en Anàlisi, Inici i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s