EQA 2022

Fa un parell de setmanes que s’ha actualitzat al SISAP-ECAP el nou EQA d’adults d’aquest 2022. En aquest post intentarem explicar les novetats:

  • S’han puntuat 3 indicadors més respecte el 2021, per tant, en total aquest any s’han prioritzat 18 indicadors (seguiment de pacients crònics, prevenció primària i prevenció quaternària)

Els indicadors que tornen a tenir punts són:

      • Cribratge de Consum d’alcohol
      • Bon control del hipotiroidisme
      • L’ús incorrecte del PSA en majors de 70 anys.
    • Fins ara, les prevalences esperades estaven dins dels indicadors afectant al seu resultat, perquè al principi de tot hi havia molta heterogeneïtat en el registre. Amb el pas del temps, les prevalences esperades només afecten negativa i injustament a zones rurals, mentre que en equips grans és molt més homogeni. És per això que aquest any les hem separat de l’assoliment de l’indicador, i ara el resultat de l’indicador és el Numerador/ denominador *100.
    • Hem creat nous indicadors específics de detecció de les principals patologies que s’atenen a l’Atenció Primària. Aquests nous indicadors els trobareu a la pestanya Detecció. 

EQD0901 – Detecció d’HTA
EQD0902 – Detecció d’ amigdalitis i otitis agudes
EQD0903 – Detecció de refredat, bronquitis aguda i grip
EQD0904 – Detecció gastroenteritis aguda
EQD0905 – Detecció d’infeccions del tracte urinari (ITU)
EQD0906 – Detecció d’altres patologies
EQD0907 – Detecció de sobrepès i obesitat
EQD0908 – Detecció de pacients ATDOM
EQD0913 – Detecció de la MCV
EQD0914 – Detecció de la FA
EQD0915 – Detecció de la DM2
EQD0916 – Detecció de la MPOC
EQD0917 – Detecció de l’asma

    • En els indicadors de control de la pressió arterial hem aconseguit fer un canvi important, que molts de vosaltres ens demanàveu, tenir en compte els valors de MAPA i AMPA i no només els valors de pressió arterial de la consulta. I s’ha prioritzat els valors segons l’evidència clínica, us deixem un algoritme que ens ajuda a resoldre els indicadors.

    • La metodologia de càlcul de metes, aquest any no s’ha modificat respecte l’any passat, l’únic que hem fet diferent és recuperar el mes de basal (novembre del 2021). Podeu recuperar el post amb la informació de la metodologia utilitzada a https://si9sapics.wordpress.com/2021/03/12/eqa-2021/
Aquesta entrada s'ha publicat en AG, EQA, Inici i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a EQA 2022

  1. Marta D'Lacoste ha dit:

    revisar eqa

  2. Marta D'Lacoste ha dit:

    no sé donde ver mi equa
    y la pestana?

    • si9sap ha dit:

      Benvolguda,

      Si no trobes el teu EQA dins ECAP, parla amb el teu referent d’ECAP a veure si et pot ajudar. En el cas que no el vegis, envia’ns una incidència pel circuit intern. Moltes gràcies.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s